niedziela, 17 marca 2024

Kota tresuję

 Starsza pani, dwa piętra niżej "hodowała" gołębie. Ostatnio to mieszkanie przeszło w inne ręce i nagle gołębie nie mają gdzie gniazdować. Szukają innego miejsca i dwa skądinąd śliczne białe gołąbki zaczęły u mnie pogruchiwać (jest takie słowo?). Toteż kiedy słyszę ich zaśpiewy,wypuszczam kota, kot wychodzi wpierw niechętnie,potem zamiera i nagle cabas,startuje w kierunku ptaków. Och, nie leje się krew,raz tylko piórko zostało, a i kot jest bezpieczny, bo balustrada zabezpieczona jest siatką z dużymi okami. Cechuje mnie duża życzliwość w stosunku do braci mniejszych, kiedyś nawet miałam u siebie gniazdo os z którymi współegzystowałam w pokojowych stosunkach, jednakoż gołębie brudzą bardzo i niszczą mi kwiaty więc sio!

Wczorajsza wycieczka udana bardzo. A miałam nie jechać,bo znowu kilkugodzinna jazda pociągiem. Prognoza pogody pokazywała jednak opady,więc ani na działkę, ani na rower. Siedziałabym w domu,sprzątała,pół dnia oglądałabym Netfixa i dzień by się skończył zanim zaczął. Oczywista sprawa,że i takie dni są potrzebne, ale miałam chęć na coś. Pierwszy raz była tak nieliczna grupa,raptem 12 ludziów, zazwyczaj jest ok.30 i pierwszy raz tyle kilometrów przeszliśmy. Trwały spory 28 czy 29, naśmiewałam się z tych dyskusji. Tym razem w tle drugi z kolei po wielkości kamień, elektrownia działająca od bodajże 1900  roku, były i wąwozy i kładki i mosty, Wdę przekraczaliśmy kilkakrotnie. Błotne drogi,kamieniste trakty,wąwozy a w lasach niebieściło się i żółciło od kwiatów. Cuda. Więcej rozmów z ludzmi, pogadałam też z fotografem,dałam maila, będę dostawać zdjęcia. Mogłabym z czasem zamieszczać je na blogu.


6 komentarzy:

  1. Wy tak dzień w dzień czy tylko w łikendy? spacerujecie, zwiedzacie, maszerujecie? i wy to znaczy kto? wiesz zanim ja ciebnie odczytam wstecz...a ciekawa jestem. Teatralna

    OdpowiedzUsuń
  2. Only weekend. W tygodniu czasami pracować trzeba i różne inne obowiązki do ogarnięcia zostają. W moim mieście działa prężnie Pttk. Działają tam zapaleni społecznicy i takie niezrzeszone indywidua jak ja dołączają do wybranych przez siebie imprez.
    Zapisałam sobie od Ciebie niejakiego Grzędowicza, zamierzam iść do biblioteki i sprawdzić czy ww. leży gdzieś na półce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Pani, Pan lodowego ogrodu to jest sztos. Jeśli lubisz sf. Będzie Pani zadowolona.

      Usuń
  3. Wda! O ludziska, jak to daleeeko!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zostawiłam komentarz, ale chyba przepadł w spamie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Frau, ja Cię przepraszam z całego serducha, ale na bloga zaglądam raz w tygodniu, kiedy piszę posta i z pewną nieufnością się z nim powiedzmy to , zaprzyjazniam. Tak po troszku odkrywam co i jak.

      Usuń

Białe brzusie

porośnięte, czarnym włosem, widziałam, próbując usilnie nie patrzeć i duże męskie cyce, wielokrotnie mijały mnie,na ścieżce rowerowej kiedy ...